פילאטיס – סוג של רפואה מונעת

 

 

 

מהי רפואה מונעת? רפואה מונעת היא רפואה המיועדת להכין את הגוף לאפשרויות שונות ולמנוע מתקלות גופניות להתרחש בזמן ביצוע המטלות השונות. רפואה מונעת היא רפואה המקדימה תרופה למכה. הרפואה הסינית הקלאסית היתה רפואה מונעת במיטבה כאשר הרופאים הסינים היו אמורים לטפל באנשים כדי למנוע היתכנות של מחלות או פציעות שונות כתוצאה מהשימוש של מערכת השרירים של הגוף. פילאטיס היא סוג של רפואה מונעת מכיוון שתפקידה של שיטת התעמלות מיוחדת זו היא בין היתר להכין את הגוף לסוגי מאמץ שונים ולמנוע אפשרות של חבלות או תקלות בתפקוד השרירים והשלד.
מה זה בדיוק פילאטיס ?
בעולם המודרני אנו רצים להגיע להישגים חומריים ושוכחים את בריאות הגוף ושלמותו. גם הטכנולוגיה המודרנית גורמת לנו להזיז את הגוף פחות ופחות ולכן יש צורך אמיתי לעסוק בפעילות גופנית אחרי שעות העבודה הסטטיות מול המחשב או במשרד. רבים מתאמנים בריצה, הליכה, שחייה, מחול אירובי וכדומה כדי להפעיל את הגוף. התעמלות בשיטת פילאטיס שמה דגש על פעילות השרירים והתרגילים הם מאד מדוייקים.
פילאטיס הינה פעילות ספורטיבית ששמה דגש לשפר את היציבה, ההליכה, חיזוק השרירים ותיפקוד המתאמן באופן כללי. הפילאטיס משלבת תנועה עם מודעות וחשיבה על התנועה הנכונה והנשימה הנכונה. שילוב זה הוא ייחודי לפילאטיס ורבים מהספורטאים המקצועיים מתאמנים בשיטה זו כאילו והייתה רפואה מונעת, שכן מודעות לפעולה נכונה של הגוף ותירגולה הינה המפתח למניעת פגיעות בשרירים ובעמוד השידרה.
ייתרונות התעמלות פילאטיס
לאימון פילאטיס יתרונות רבים מכיוון שהמיקוד הוא על שרירי ליבת הגוף, השרירים המייצבים את גוף האדם המאפשרים לו לעשות את כל הפעולות היום יומיות הנדרשות ממנו. התעמלות פילאטיס שמה דגש על השבחת גמישות הגוף, השרירים והמפרקים. עבודה מול מחשב שיכולה להחשב ללא תנועה איננה כזו ובמצב של יציבה לא נכונה או רפיון שרירים הגוף מתקשה לעמוד בעומס והדבר עלול לגרום לכאבים רבים בגב ולסבל בלתי רצוי.
התעמלות פילאטיס משפרת את גמישות השרירים והמפרקים ומועילה לזרימת הדם ומשפרת את היציבה באופן כללי. תרגילי פילאטיס מקלים גם במצבים של מתח שרירי ומשפרים את התנועה במפרקים ומיצבים את שיווי המשקל.
התעמלות פילאטיס גורמת לשיפור היציבה והתנועה, אך בנוסף לכך היא גורמת להרגשה כללית טובה ואנשים המתעמלים בשיטה זו חווים שיפור משמעותי בהרגשה שלהם גם מבחינה גופנית וגם מבחינה נפשית.
התעמלות פילאטיס יכולה להועיל גם לנשים בהריון, גם לספורטאים מקצועיים וגם לאנשים המעוניינים לתחזק את גופם באופן נכון ויעיל. עיסוק בפילאטיס לאורך זמן ובצורה קבועה יכול לשפר לא רק את המצב הגופני שלנו ולמנוע בעיות גופניות רבות, אלא גם לשפר את ההרגשה הכללית שלנו בחיי היום יום.
כמו רפואה מונעת גם פילאטיס היא סוג של תחזוקת הגוף הנדרשת כדי לא להגיע למצבים לא רצויים, לשברים, למתיחת שרירים וכדומה.

 

 

 

 

צרו קשר

Click on the image to change it